Ви тут: Головна Структура Кафедри Кафедра журналістики та нових медіа Наукова робота Конференції та публікації

Конференції та публікації

 

Кргулий стіл "Сучасна журналістика в умовах інформаційного протистояння

16 листопада 2016 року в Інституті журналістики Київського університету ім. Бориса Грінченка відбувся круглий стіл на тему "Сучасна журналістика в умовах інформаційного протистояння". Його організаторами стали Фонд розвитку журналістики імені Анатолія Москаленка та власне Інститут журналістики, зокрема - команда кафедри журналістики та нових медіа та її керівник Юрій Нестеряк.

На захід були запрошені топ-експерти та фахівці з практичної журналістики, керівники Інтернет видань, представники Міністерства інформаційної політики України та Спілки журналістів України. Головною метою зібрання стало обговорення важливих питань, пов'язаних з інформаційного протистоянням в сучасному світі. 
Крім того, у рамках цієї події Фондом розвитку журналістики було нагороджено низку молодих українських журналістів , які відзначилися успішними та інноваційними медіаініціативами у 2016 році. Так, переможцем став курсант I курсу Дніпровського ліцею Ілля Дирін – відзначений як школяр, що зробив свій вклад в українську журналістику. Переможцями у номінації "Студенти-журналісти" стали Оксана Думська і Анастасія Шибіко. В категорії "Молодий журналіст" нагороду отримав фотограф агентства European Pressphoto Роман Пилипей
Підсумком зустрічі стала змістовна та конструктивна дискусія щодо створення власної стратегії боротьби з інформаційною пропагандою Росії. 

Марина Шнайдер, Анжела Слюсаренко 

DSC 05421DSC 0548DSC 0561 011DSC 0581 02DSC 0579 02 

 

 

 


7 квітня 2016 р.

 

ВСЕУКРАНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ "ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМКИ ДОСЛІДЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО МЕДІЙНОГО КОНТЕНТУ: ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ТА ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ"

7 квітня 2016 року в Національному Київському університеті імені Тараса Шевченка було проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію "Перспективні напрямки дослідження українського медійного контенту: фундаментальні та прикладні аспекти". 

На пленарному засіданні доктор філологічних наук, професор, директор Інституту журналістики Київського національного університету  імені Тараса Шевченка Різун В.В. окреслив здобутки, проблеми та перспективні напрямки дослідження українського медійного простору.  Інші доповідачі, провідні фахівці України з соціальних комунікацій у своїх доповідях розкрили актуальні аспекти наукової проблеми, зокрема: трансдисциплінарність  у дослідженнях соціально- комунікаційних технологій,  війни смислів у сучасному російсько-українському протистоянні, специфіка медіаосвітнього ландшафту України, основні характеристики телевізійного сегменту  українського медіаринку та інші. У контексті конференції було проведено секційні засідання, круглі столи. Модератором круглого столу «Моделі гендерної презентації у мас-медіа» була доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри історії журналістики КНУ імені Траса Шевченка Сидоренко Н.М., яка презентувала результати дослідження кількісно-якісних параметрів жіночої преси України. Жваві дискусії викликало обговорення застосування маніпулятивних технологій у гендерному дискурсу, гендерні парадокси в сучасних українських ЗМІ, регіональні особливості функціонування жіночого «глянцю», висвітлення проблем жінок у релігійних медіа та  інші не менш актуальні питання.

У пленарному засіданні та роботі круглого столу "Моделі гендерної презентації у мас-медіа" активну участь взяли доценти кафедри журналістики та нових медіа Гридчина В.В. та Фруктова Я.С.

 

Автор тексту: Я.С. Фруктова

 

 


 

1 квітня 2016

VII щорічна Міжнародна конференція " Літературний процес: становлення ідентичностей"

1-2 квітня 2016 року відбулася VII щорічна Міжнародна конференція " Літературний процес: становлення ідентичностей". У засіданні секції  "Моделі ідентичностей у мас-медіа: медіа-ідентичність у пошуках себе та іншого" взяли участь викладачі кафедри журналістики та нових медіа, магістранти спеціальностей "Журналістика", "Медіа-комунікації".

Із доповідями виступили Ю.А. Вишницька "Сценарій протистояння в сучасному українському публіцистичному дискурсі: кластерне моделювання", А.Л. Лісневська "Роль глобальних телеканалів у формуванні інформаційної картини світу", Ю.В. Нестеряк "Проблеми збереження національної ідентичності особистості та самобутності українського інформаційного простору в контексті глобалізаційних процесів", О.А. Росінська "Комунікативні стратегії часопросторової ідентичности в сучасному медійному просторі". 

1041104210431044

 


 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА З ЄВРОПЕЙСЬКИХ СТУДІЙ

zvit 1

Київським університетом імені Бориса Грінченка та неурядовою організацією «Україна в Європі» (Париж, Франція) започатковано спільну «Освітню програму з європейських студій». Загальною метою Програми є ознайомлення її учасників з історією євробудівництва, інституційно-політичною побудовою та функціонуванням Європейського Союзу. А основними завданнями визначено: поглиблення знань щодо функціонування інституцій Євросоюзу (Європарламенту та Європейської Комісії), діяльності ЄС на міжнародній арені, відносин Україна – ЄС; налагодження партнерських зв’язків з вузами держав-членів ЄС; ознайомлення з можливостями навчання у галузі європейських студій, журналістики, комунікацій у європейських вузах для українських студентів.

В рамках першої поїздки Програми група викладачів та студентів нашого університету відвідала Національні збори (Національна асамблея -Assemblée nationale) — нижню палату парламенту Франції, які розміщуються у Бурбонському палаці Парижу, що знаходиться на лівому березі Сени напроти площі Згоди. Пале-Бурбон побудовано 1728 року, депутати почали працювати у ньому 1798 року. Асамблея складається із 577 депутатів, яких обирають раз на 5 років під час загальних виборів. Депутати стежать за діями керівництва країни, заслуховують звіти. Нормативні документи розробляються та приймаються спочатку нижньою палатою, а потім поступають на схвалення до верхньої. Президентом Національних зборів є як правило представник лідируючої партії. Строк мандата Національних зборів — 5 років, проте президент Франції може розпустити та оголосити дострокові вибори.
У Парижі наша делегація відвідала також французьку Школу журналістики CELSA – спеціалізовану школу (еквівалент інституту) при Університеті Сорбона 4, яку було створено у 1957 році на факультеті французької мови Сорбони.
На сьогодні, CELSA здійснює навчальну підготовку в рамках програм бакалавра та магістра з журналістики, комунікації, маркетингу, реклами, медіа і людських ресурсів. CELSA готує також докторантів і проводить наукові дослідження у сфері інформації та комунікації.
Презентував Школу журналістики професор Ерве Демаї (Hervé Demailly), заступник директора Школи, відповідальний за магістерську програму з журналістики 2-го року навчання. Магістерська програма 2-го року навчання з журналістики в CELSA передбачає в якості одного із фінальних іспитів 2-тижневе стажування за кордоном, в рамках якого студенти запускають сайт, присвячений країні перебування і відповідно наповнюють його репортажами, відеоматеріалами протягом двох тижнів (з парелельними публікаціями у французьких ЗМІ - партнерах Школи). 

 

 

 


18 лютого 2016 р.

 

МІЖНАРОДНА СТУДЕНТСЬКА КОНФЕРЕНЦІЯ

Устиловська Інна Геннадіївна,студентка 4 курсу, спеціальність "Журналістика", група Журб-1-12-04 23 грудня взяла участь у Міжнародній студентській конференції тема доповіді "Сучасні інформаційні технології: переваги та недоліки для діяльності журналіста".

os4I9gPgaCQ9Nx5XVI-sfs

Автор тексту: Я. С. Фруктова

 


12-13 листопада 2015

 

 Доцент кафедри журналістики та нових медіа Олена Росінська взяла участь в програмі підготовки тренерів з медіабезпеки. 12-13 листопада в межах програми проводився тренінг для майбутніх тренерів, що мають сприяти підвищенню рівня свідомості населення в сприйнятті інформації, формуванню медіаграмотності громадян України. У програмі беруть участь 6 областей України.


25 вересня 2015 р.

Кафедра журналістики та нових медіа

долучилась до актуальних дискусій з науково-методичних аспектів розвитку журналістики у вищій школі

 

На базі Ужгородського національного університету 21-25 вересня 2015 р. відбулися засідання науково-методичної комісії з журналістики. Від кафедри журналістики та нових медіа, Гуманітарний інститут, в них взяла участь к.п.н., доц., заступник завідувача кафедри з наукової роботи Фруктова Я. С.


Порядок денний засідань науково-методичної комісії з журналістики:
1. Про виконання рішень НМК, прийнятих на засіданнях у вересні 2014 р. та травні 2015 р.
2. Про новий перелік спеціальностей. 
3. Про оновлення навчальних планів відповідно до вимог Закону України «Про вищу освіту».
4. Про зміст підготовки наукових кадрів.
5. Про перспективи міжнародного співробітництва інститутів, факультетів та кафедр соціальнокомунікаційного спрямування.
Тож кафедра журналістики та нових медіа бере активну участь у сучасних форматах журналістських студій, що позитивно впливає на впровадження нових методик у викладанні журналістських дисциплін у Київському університеті імені Бориса Грінченка.

Текст:
к.п.н., доц, Фруктова Я.С. 
Фото: Фруктова Я.С.

 

 

Публікації у міжнародних рецензованих видання

 

  1. Фруктова, Я. (2016). Психологический компонент профессиональной подготовки журналистов: теоретический и практический аспекты. European Applied Sciences. 2 , p32-33
  2. Фруктова, Я. (2016). Фундаментализация содержания образовательных программ профессиональной подготовки журналистов ОКУ «Бакалавр» на основе компетентностного похода. Austrian Journal of Humanities and Social Sciences. 1-2, 55-59.
  3. Nesteriak, Y.. (2015). Problems of information security of the state in modern conditions: the experience of Ukraine . European Applied Sciences . 1, p118-120.
  4. Георгієвська, В.. (2015). Партийный сегмент современного медиапространства Украины . Austrian Journal of Humanities and Social Sciences. 3 (4), 6–8.
  5. Георгієвська, В. (2015). Динаміка розвитку партійної преси в Україні. Philology And Linguisticsin the Digital Age . 4, 26–30.
  6. Гридчина, В. (2015). «Смерть» на фотографиях в средствах массовой информации: вопросы этики. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences. 67 (ІІІ(11)), 60-64.
  7. Лісневська, A. (2015). Професійно-орієнтоване середовище як умова формування компетентності фахівця (на прикладі професійноїї підготовки телерепортера) . Неперервна професійна освіта: теорія і практика.. 1-2, C.68-72.
  8. Odarenko, O. (2014). Risk management in telecommunication startups.Problems of social and economic development of business. 1, p304-309.

Помітили помилку в тексті? Виділіть це слово мишкою та натисніть Ctrl+Enter