Гостьові лекції латвійських колег

latviya115 грудня 2020 р. студенти й викладачі Інституту журналістики мали нагоду у форматі відеоконференції на платформі «Zoom» поспілкуватися з представниками латвійської науки, освіти й бізнесу про рекламу та пов’язанні з нею питання.

Модератором заходу з понад 60-ма учасниками була лекторка ризького університету RISEBA, Олена Федорова; гостьовими лекторами – директор Інституту економіки Латвійської академії наук, професор Ніни Лінде (Nina Linde) та експерт у галузі PR і реклами Георгій Стражнов (Georgs Stražnov); слухачами від України – студенти 1-го курсу освітньої програми «Реклама та зв’язки з громадськістю» та 2-го курсу освітньої програми «Видавнича справа та редагування» Інституту журналістки; від Латвії – студенти 4-го курсу RISEBA за напрямом навчання «Аудіовізуальне мистецтво». 

Захід відбувався за участі та організації заступника директора з наукової роботи Інституту журналістики, доктора філологічних наук, професора кафедри видавничої справи Вікторії Іващенко та доцента кафедри реклами та зв’язків із громадськістю, кандидата історичних наук Іллі Афанасьєва. 

У гостьовій лекції директора Інституту економіки Латвійської академії наук, професора, онтопсихолога Ніни Лінде (Nina Linde) на тему «Образ і його вплив на соціально-економічні показники підприємства» йшлося про проблеми асоціювання образів у людській свідомості та підсвідомості, закономірності та особливості сприйняття позитивно та негативно асоційованих образів різними людьми, використання образів у бізнесі.

latviya1 latviya2

Експерт у сфері PR і реклами Георгій Стражнов (Georgs Stražnov) розповів про свій 50-річний досвід, згадав знакових постатей реклами, літератури, фотографії та кіно, з якими працював, зіставив минуле й сучасне в латвійській, російській, американській рекламах. Порадив, де і як шукати джерела натхнення, як набути потужного бекграунду, як не лише мати певні знання про технічні засоби створення реклами, а й стати глибоким митцем, знавцем людської психології. На запитання студентів, як розпочинати успішну кар’єру рекламіста, як стартувати сьогодні успішно, він порадив розпочинати з роботи на рядовій, маленькій посаді, але в сучасній великій компанії, там, де одразу можна отримати  чималий досвід. Для розвитку творчих здібностей експерт дав поради читати вірші, якомога більше дивитися класичну оперу й слухати класичну музику, дивитися класику кінематографу.

Під час гостьових лекцій було презентовано також повідомлення «Образ жінки як двигун реклами» про історію та психологію реклами, з яким виступила студентка 4-го курсу RISEBA за напрямом навчання «Аудіовізуальне мистецтво» Аліса Нестер. У презентації йшлося про зіставлення історії формування образу жінки в рекламі США та СРСР.

Видався цікавим той факт, що зміст освітніх програм Університету Грінченка має багато спільних ознак зі змістом освітніх програм колег із країни-члена ЄС. Студенти від України (Катерина Бучма й Катерина Поліщук) брали активну участь у відповідях на запитання модератора та самі ставили запитання, на які відповідали експерти. Гостьові лекції допомогли не лише закріпити отримані на нещодавніх лекціях знання, але й ознайомити грінченківців із багатьма новими для них фактами.

Сподіваємося, що ця відеоконференція розпочне новий формат співпраці, стане новим спільним латвійсько-українським проєктом, що ініціюватиме такі зустічі з лекторами й студентами інших країн.





Інститут у соціальних мережах