Міжнародний Круглий стіл з видавцями-практиками «Сучасні виклики та тренди у сфері креативних індустрій»

RT vsr13 травня 2021року в межах Міжнародної конференції «Креативні індустрії: сучасні тренди» в Інституті журналістики відбувся черговий Міжнародний Круглий стіл «Сучасні виклики та тренди у сфері креативних індустрій». Організаторами заходу стали кафедра видавничої справи Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка та Українська асоціація видавців і книгорозповсюджувачів.

Обговорення почалося із питання організації видавничого процесу в часи пандемії. Олександр Афонін, президент УАВК, зазначив, що в Україні є проблема зі сприйняттям видавничої справи як цілісної системи.  Представники видавництв зізналися, що карантин змусив їх шукати не лише нові способи дистрибуції книг, а й партнерства. Мар’яна Савка, співзасновниця та головна редакторка Видавництва Старого Лева, зауважила, що основним завданням видавництва в карантинні будні було не втратити зв'язок з читачем. Тому у Видавництві активно наповнювали контентом соцмережі та сайт, організовували онлайн-зустрічі з авторами, ініціювали проєкт «Книжка і кава to go» та співпрацю з Монобанком. Представник Видавничого дому «Школа» Ілля Федієнко зазначив, що під час карантину вони почали просувати книжки різними мережами. Алла Істоміна, директорка ВД "АДЕФ-Україна", розповіла про цікавий досвід організацій презентацій та зустрічей з авторами у дворі видавництва.

Не менш цікавим виявився досвід і фінських колег, на прикладі засновників видавництва «Wickwick» Туули Пере та Пекки Пере. Для них було важливо залишатися незалежними та мислити глобально. Таким чином вони стали видавати перекладні книги, співпрацювати з локальними видавцями та залучати до творчого процесу іноземних фахівців.

Не могли обійти осторонь і проблему читання в Україні й Європі. Фінські колеги розповіли про цікавий досвід пропаганди читання та підтримку держави. Цікавим кейсом є допомога новим сім’ям, до якої крім необхідних дитині речей, входять книжки. На жаль, такою глобальною кампанією українські видавці похвалитися поки ще не можуть, але проєкт Стратегії розвитку читання на 2021–2025 роки «Читання як життєва стратегія» вселяє надію. 

Обговорювали й проблему реалізації молодих фахівців у сфері креативних індустрій. Олена Осмоловська разом з Ларисою Масімовою, завідувачкою кафедри видавничої справи та редагування, зазначили, що майбутні видавці мають можливість попрактикуватися у провідних видавництвах та редакціях України. «Ми шукаємо нові можливості розвитку та, можливо, іншого погляду на редакторську професію. Зараз  з’явився запит на підготовку кадрів з інноваційних напрямків видавничої діяльності», — підкреслила Лариса Гагіківна, презентуючи гостям нову освітню програму магістратури «Контент-продюсування цифрових медіапроєктів». 

Подібні зустрічі однаково цінні і для видавців-практиків, і для майбутніх фахівців. Важливо розуміти, що креативність ковіду не підвладна, а інноваційні тенденції успішно втілюються у життя. 

Тетяна Дорош, студентка ВСРб2-19

Інститут у соціальних мережах