лекція латвійських колег з реклами та PR

Гостьова лекція латвійських колег з реклами та PR

15 грудня 2020 р. студенти й викладачі Інституту журналістики поспілкувалися з представниками латвійської науки, освіти й бізнесу про рекламу, PR та пов’язані з ними питання.

      Студенти першого курсу освітньої програми “Реклама та зв’язки з громадськістю” і студенти другого курсу освітньої програми “Видавнича справа та редагування” (в ході тривалої відеоконференції на платформі “Zoom”) прослухали гостьову лекцію “Образ і його вплив на соціально-економічні показники підприємства” професора Ніни Лінде (Nina Linde), директора Інституту економіки Латвійської академії наук. Пані Лінде як онтопсихолог, досвідчений практик соціальних комунікацій розкрила деякі механізми того, що цікавить потенційних спеціалістів і видавничої галузі, й копірайтингу, і реклами, й PR: закономірності сприйняття образу людиною, використання образів у бізнесі.

      Цікаво, що до спілкування пані Лінде долучила ще двох своїх колег.

RISEBA Nester

      Про свій 50-річний досвід розповів експерт у сфері PR і реклами Георгій Стражнов (Georgs Stražnovs). Він розпочав свій шлях рекламіста ще в 1970 р. у Всесоюзному об’єднанні  “Союзторгреклама”, тобто в організації, про яку йшлося і на заняттях з “Історії реклами та PR”. Згадав пан Стражнов і кілька знакових постатей радянської реклами, літератури, фотографії та кіно, вже знайомих першокурсникам-рекламістам: Володимира Маяковського, Олександра Родченка, Сергія Ейзенштейн. Він розповів і багато зовсім нового для грінченківців, навіть для викладачів: про минуле й сучасне в латвійській, російській, американській рекламі. Порадив, де і як шукати джерела натхнення, як набути потужний бекграунд, стати не просто знавцем певного технічного інструментарію, а й справжнім професіоналом, знавцем людської психології.

RISEBA Strajnov

      Дві  наші студентки, дві Катерини — Бучма й Поліщук, —поцікавилися у пана Стражнова, як він розпочав свою кар’єру, як стартувати рекламісту успішно нині? Експерт порадив розпочинати з роботи нехай і на рядовій, маленькій посаді, але у потужному сучасному агенстві, підприємстві, в такій команді, де є в кого повчитися. І для розвитку творчих здібностей пан Стражно дав поради, які, можливо,  здивували деяких студентів: читати вірші, якомога більше дивитися класичні оперні постановки й класику кінематографу.

      Про історію та психологію реклами і PR йшлося  у презентації ще однієї іноземної гості — Аліси Нестер. Її  улюблена тема: “Образ жінки як двигун реклами”. У презентації значне місце було приділено інноваціям американської арт-директорки першої половини ХХ ст. Гелен Ленсдаун-Резор, радянських плакатів — темам, які нещодавно розглядалися на заняттях з історії реклами та PR на першому курсі.

RISEBA Fedorova

      Приємно, що зміст освітніх програм Університету Грінченка має багато спільного зі змістом освітніх програм колег із країни-члена ЄС. До речі, студентка-першокурсниця групи РЗГб-2-20 Катерина Бучма змогла першою правильно відповісти на  адресоване всій аудиторії (близько 60 осіб) професійне запитання Олени Федорової, викладача університету RISEBA (Рига).

      Ця гостьова лекція допомогла не лише закріпити отримані на нещодавніх теоретичні знання, але й ознайомила грінченківців із багатьма новими для них фактами, прийомами, навичками. Можливо, ця відеозустріч покладе початок новим спільним  українсько-латвійським проєктам.

       Спікерів заходу активно розпитував і доцент нашої кафедри Ілля Афанасьєв. У ній також взяла  участь її провідний організатор — професор Вікторія Іващенко, заступник  директора Інституту журналістики КУБГ.

Інститут у соціальних мережах